Wednesday, November 6, 2013

Posto..posto..posto

Seusai solat subuh, aku terus bersiap untuk keluar berjoging. Masa tengah bersiap² tu, ada mesej masuk "Salam, lama dah tak update blog. Busy sangat ke? Updatelah, baru tahu apa cerita orang disana" Rasanya itulah titik permulaan baru untuk aku kembali menulis. Kalau nak diikutkan, memang akan sentiasa berhabuk blog ni sebab aku seorang kot yang baca, bukan hotstuff pun. HAHA.

Dalam blog aku yang lama bila aku baca² balik memang tergelak sendirian, malu pun ada jugak. Macam² kisah yang berlaku dalam hidup ni yang sempat aku coretkan dalam blog lama tu. Aku bercadang nak buat pembaharuan dalam blog aku ni, mungkin bukanlah mengubah cara penulisan tapi sekadar mengupdate content yang lebih bermanfaat. But first of all, aku menulis ni hanyalah untuk memenuhi kehendak diri saja. Kalau kalian terasa nak baca, silakan tapi penulisan ni adalah tentang aku dan kehidupanku. Takda kaitan antara dengan yang hidup dengan yang dah mati dan kalau macam ada kaitan itu pun mungkin sebab kebetulan, hehe.

Sedikit ringkasan tentang blog ni, aku akan menulis tentang segala yang berlaku di sekitar aku atau mungkin akan repost material yang berada dalam laman sesawang lain dengan tujuan berkongsi buah fikiran dan menyampaikan idea. Tapi ini bukanlah blog akademik. Okay, putus idea. Aku akan sambung semula bila kelapangan. Adios :)

1 comment:

  1. As stated in Brighton, among the purpose of writing is to express feeling, thought and ideas by writing poem, riddles, jokes, song and so blogging. Sebelum ni I felt guilty jugak nak tulis pasal diri, sbb macam la orang nak amek kesah, wateverrr according to them kann~ heheh. Tapi producing reflective writing like journal and diary through blog can help us or me in this context, to review to what extent I had developed skill and gaining knowledge, experience and stuffs.

    My main point is, jangan rasa bersalah walaupun takde content academic sbb purpose of writing mungkin untuk kepuasan diri, dan refleksi (which is penting sebenarnya). Dan saya boleh tahu pengalaman hang belajar kt u, sbb saya takde peluang lagi.

    Hehe, meraban. sorry kbai

    ReplyDelete