Thursday, November 7, 2013

Keep Strong

Bila aku semak balik jadual tugasan dan kelas, macam dah langsung takda waktu rehat dah. Bukan nak mengeluh sangat sebab sebelum ni memang aku agak sibuk pun tapi bila tengok jadual exam, terasa macam masa itu tak ada. Realiti akhir zaman memang begitu, setahun terasa bagai sebulan dan sebulan terasa bagai seminggu. Pejam celik, pejam celik memang waktu sangat singkat. Buat aktiviti yang seronok minggu lepas terasa bagai baru berlangsung semalam.

Sebenarnya bukan nak cerita pasal tu. Ceritanya begini, aku baru dapat call dari rumah mengatakan bahawa kesihatan atuk semakin membimbangkan. Beliau, Haji Nordin bin Haji Mohamad, 89 tahun ini dikatakan tidak mampu berjalan dan diserang demam panas. Masa kecik dulu memang aku membesar dekat kampung dan beliaulah yang menjaga aku dan adik beradik dikampung bersama arwah wan. 

Teringat aku masa kali terakhir jumpa beliau sebelum pulang ke UPSI. Beliau selalu bertanya bila akan aku balik semula ke kampung, dan bila dan bila. Sekarang ni beliau dijaga oleh saudara mara yang tinggal berdekatan dengan kampung. Masa sebelum aku sambung belajar, beliau sering kali menghubungi rumah untuk meminta aku menghantar beliau ke sana ke mari dan aku turutkan saja.


 Keep strong atuk, we`ll be here for you. Doakan kesihatan beliau agar kembali seperti sediakala. Allahumma Amin.

No comments:

Post a Comment