Tuesday, November 12, 2013

Next Learning

Assalamualaikum dan hai, apa khabar semua. Aku harap kalian semua berada dalam keadaan yang baik² saja dan harap lebih baik dari biasa dengan izin Nya. Em, pejam celik pejam celik dah sampai minggu ke 9 rupanya aku dalam semester ni dan tinggal beberapa hari saja lagi sebelum final exam. Kali ni aku nak berceloteh tentang akademik. Next semester aku terpaksa mengambil subjek minor.

Sejujurnya agak malas aku mengambil minor ni walaupun katanya ia akan membantu masa depan terutama dalam proses interview nanti tapi aku rasa yang sedia ada dah cukup berat dah. Hahaha, dasar kemalasan mengkaji ilmu baru. So sekarang ni aku dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Sains Sukan telah mengambil subjek minor aku iaitu Pendidikan Kesihatan.
Oh, wait... What? Pendidikan kesihatan? Yup, betullah tu cumanya pendidikan kesihatan ini bukanlah bermaksud jadi nurse, ia bidang lain walaupun macam sama.

So, lets see apa yang aku ambik untuk semester depan.

CSG2081              Hoki Dewan

KPP3014               Pembelajaran Dan Perkembangan Pelajar

QSI3051                Bola Jaring          

QSI3111                Golf

QSI3161                Futsal

QSI3201                Bola Baling

QSM3012             Pengurusan Sukan dan Rekreasi

QSM3022             Kepegawaian Sukan dan Rekreasi

QSP3012              Psikologi Sukan                

QSU3063              Biomechanics 

Ini sebenarnya belum masuk beberapa subjek minor lagi. Its gonna be tough semester dan aku tak tahu sama ada aku mampu mengekalkan atau meningkatkan kecemerlangan aku dalam exam nanti. Cuba korang tengok tu, nampak tak sukan yang aku ambik. Golf dan Bola Jaring. Hahaha, sebenarnya agak kelakar jugak bila fikir balik kenapa aku daftarkan diri untuk subjek ni sebab aku tak pernah main lagi game ni. Yang lain tu mungkin biasalah.

Killer subjek yang akan aku hadapi semester depan, psikologi sukan dan Biomechanics. Dengarnya ramai yang fail subjek ni tapi aku harap itu sekadar berita yang bertujuan menakutkan saja dan bukannya yang betul². Mungkin aku boleh lakukannya tapi aku mengharapkan doa daripada kalian agak aku mampu menjalaninya dengan lebih baik. In shaa Allah :)

No comments:

Post a Comment