Sunday, November 10, 2013

MSK Diploma

Malam ini merupakan malam pengenalan MMK kepada penghuni baru aka junior diploma. Kami diminta memakai pakaian korporat masing². Agak excited tapi dalam masa sama rasa a bit upset sebab baju korporat yang ada itu tidak mengikut fitting badan aku. Jadi bila pakai baju tersebut, terasa agak gelebeh la. Tak cantik sangat.



Disebabkan terpaksa, aku pakailah jugak. Actually, baju tu dah siap lama cuma belum sempat hantar kedai untuk otter bagi fit, tak tahu la kenapa aku tak ada masa nak hantar baju tu. So, aku sarungkan saja dan terus menuju ke dewan, tempat pengenalan kami nanti. Bila pengerusi majlis mengumumkan "..diumumkan ketibaan dif² kehormat masuk ke perkarangan majlis"
Memang terasa a bit awkward jugak la bila jalan ditengah² kumpulan manusia even this is not the first time. Tak tahu kenapa, mereka tak ramai compare to intake degree dulu tapi aku rasa awkward. Haha. Memang tidak dinafikan Dewan Harun Aminurrashid sedikit kekurangan dari segi pengudaraan tapi itulah tempat kami berprogram selama ini. Duduk dibarisan hadapan bertentangan dengan penghuni baru memang satu perasaan mengujakan, tapi agak sheram. Haha, oh ya tak lupa pada MMK KUO yang turut hadir bersama felo² mereka.

Sekali imbas, aku lihat wajah² penghuni baru ni agak suram, mungkin keletihan berorientasi oleh RSK. Takpelah brother and sista, adat budak baru ditempat baru memang begitu. Bersabarlah ye. Hehe. Then diteruskan dengan ucapan wakil pengetua KHAR, En. Ghaz dan wakil pengetua KUO, encik Izwan. Memang kalau duduk bersahaja dengar ucapan memang membosankan.  Satu jam duduk bersahaja, mendengar. Tapi manusia dicipta hebat, mereka mampu bertahan lebih daripada itu juga sebenarnya.

Masa berjalan dengan baju korporat yang besar tu, tetiba pulak ramai menegur "Lawa baju, bila buat fitting? Kemas la kau pakai" Aku pun tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan atau nak respon masa tu sebab aku rasa aku pakai macam dah habis selekeh dah, baju besar bahu jatuh. Kemudian ada pulak cakap "..kening kau tu bercukur ea?"

Eh, apahal pulak nak bercukur kening. Haram kot. Aku tak tahu apa yang mereka maksudkan dengan kening cantik. Puji atau perli, aku tak tahu. Takpelah, mungkin itu cara mereka bertegur sapa. Haha. Apa² pun merekalah keluarga aku di kolej ini, susah senang bersama in shaa Allah.

No comments:

Post a Comment