Thursday, March 20, 2014

Jaringan Cikgu

Internet merupakan satu keperluan zaman sekarang. Bermula di internet, segala maklumat dapat diakses dengan begitu mudah. Tidak kira dimana kita berada sekarang, kita mampu mendapatkan sebanyak mungkin maklumat jika dapat talian internet. UPSI-JARING merupakan salah satu kemudahan yang disediakan pihak UPSI kepada pelajarnya.

Dapat bersambung ke talian UPSI-JARING ni sememangnya satu kebahagiaan. Serius, memang satu kenikmatan sebab kita akan dapat buka facebook, twitter, youtube, blogspot, wikipedia dan sebagainya. Okay, maaf. Saja panjangkan tulisan, hehe.

Kita bermula dengan mencuba segala wifi yang available dan sebagai penghuni kolej kediaman UPSI, mestilah guna wifi yang berbayar, UPSI-JARING. Walaupun ramai yang complain but I think this is one of the best service that UPSI provided. Anda juga akan menemui beberapa wifi hotspot lain seperti, UPSI JARANG, UPSI JARING XLEH ACCESS dan sewaktu dengannya. Jangan risau sebab itu semua permainan student UPSI yang kreatif. Hehehe *positif sungguh aku


Bagi pengguna window 8, senyuman pasti akan terukir bila nampak arahan macam ni sebab itu petanda positif menunjukkan anda hampir berjaya melayari alam maya. Hehe.

Tapi kalau terpapar limited access, maka anda perlu bersabar dan beristifar banyak² sebab benda macam ni pun boleh mendatang kemarahan. Hahaha. Access Denied pun satu lagi hal. Menambah tahap ke'tension'an kita sebagai pengguna.


Sekiranya anda bertuah, anda akan berjumpa log in site macam ni, maka anda akan dapat melayari internet dengan pantasnya tapi kalau tidak dapat, hehehe. Keep trying until 3.00 a.m, hahaha. But beware, segala pergerakan anda sedang diperhatikan. Mohon jaga tatatertib sebagai pengguna internet beretika. Serious talk, sekian :]

No comments:

Post a Comment